Geld terug bij een onterechte afschrijving

Reizigers stappen uit HTM bus op Den Haag Centraal

Geld terug bij een onterechte afschrijving

HTM wil je graag op weg helpen met het gebruik van de OV-chipkaart en OVpay. Is er een te hoog bedrag van je OV-chipkaart of betaalpas afgeschreven voor een rit? Of heb je niet kunnen in- of uitchecken? Met dit formulier kun je de door HTM teveel in rekening gebrachte (reis)kosten, binnen 3 maanden na de desbetreffende rit, terugvragen.

Melding
Hoe heb je voor je reis betaald? *


Wat is de reden voor je verzoek? *


Geef je reis op

Je kunt de gemiste check-in of check-out terugvragen via OVpay.nl

Jouw reis staat op je afschrift vermeld. Deze staat er één dag later op dan de reis zelf. Kijk via internetbankieren bij je afschriften en klik op de betaling. Daar vind je een 18-cijferige referentiecode, zoals onderstaand voorbeeld

NLOV
Bijvoorbeeld € 4,00

Heb je op deze dag meerdere ritten met HTM of met een andere vervoerder gemaakt en die betaald met je bankpas? Ga dan naar ovpay.nl en zoek de ritprijs van je HTM-rit op. Met de referentiecode én het totaalbedrag op je afschrift vind je eenvoudig de HTM-ritprijs terug.

Betaalgegevens
Bijvoorbeeld € 4,00
Bijvoorbeeld € 3,45
Reisinformatie
Reisde je met korting op het moment dat er teveel geld werd afgeschreven?


Reisde je met bus of tram? *


Bijvoorbeeld 11:59
Bijvoorbeeld 11:59
Is de fout gemaakt bij het inchecken of bij het uitchecken? *